یادمان صادق هدایت - فرانکفورت


در روز سه شنبه 13 اکتبر 2001 در کانون نویسندگان ایرانی در شهر فرانکفورت « یادمان صادق هدایت » برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قطعه موسیقی به نام « مقدار هوا » به وسیله سه نفر نوازنده با گیتار نواخته شد که بسیار مورد توجه و استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت.
سپس آقای ناصر پاکدامن درباره زندگی، شخصیت و آثار صادق هدایت سخن گفت. آقای پاکدامن از کسانی است که در زمینه زندگی و آثار صادق هدایت صاحب نظر و دارای مطالعه می باشد. اخیرا کتابی به نام « صادق هدایت هشتادودونامه به حسن شهید نورائی » با مقدمه و توضیحات و تحت نظر ایشان در پاریس منتشر شده است. گفتنی است این نامه ها نزد آقای نوئل شهید نورائی، فرزند دکتر حسن شهید نورائی نگه داری میشد که با همت آقای پاکدامن چاپ و منتشر گردید.

در پایان این برنامه گروه تئاتر تندیس، نمایشی را با عنوان « طوفان عشق خونالود » که توسط آقای فرهنگ کسرائی کارگردانی شده است اجرا کرد. این نمایش نامه برداشتی بود از آثار صادق هدایت که با استقبال و تحسین حضار مواجه شد.

در خلال این برنامه نمایشگاه نقاشی از آثار آقای علی رنانی برگزار گردید. تابلوهای این نمایشگاه از طرح جلد کتاب های صادق هدایت چون بوف کور، حاجی آقا، سگ ولگرد، توپ مرواری و پرتره هایی از او تشکیل شده بود. به طور کلی این برنامه در فرانکفورت با تحسین شایان توجه و شرکت عده قابل توجهی از علاقمندان به صادق هدایت اجرا شد.
                                           
نظرات 2 + ارسال نظر
امیر پنج‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1382 ساعت 02:06 ق.ظ http://sadegh-hedaiat.blogsky.com

سلام.با عرض پوزش و شرمندگی
مثل اینکه در کار بلاگ اسکای مشکلی پیش اومده بود و من نتونستم وبلاگ رو آپدیت کنم

برای ارایه مربوط ترین پاسخها، شمار پنج‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:27 ب.ظ

برای ارایه مربوط ترین پاسخها، شماری از یافته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد